wtorek, 8 października 2013

Trochę lata zamkniętego w kadrze -czyli biszkopt z truskawkami

Jakoś tak mnie natchnęło żeby właśnie dzisiaj podzielić się z Wami tym przepisem - prostym i szybkim.
I który w dodatku może znakomicie zastąpić tort :)) U mnie tak właśnie się zaprezentował.
Moje Chłopaki  ( Duży i Mały ) byli zachwyceni. Zatem zapraszam na tort.

Biszkopt z galaretką przekładany masą budyniową





Ciasto

4/5 jajek 
szklanka mąki
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki proszku do pieczenia 
3/4 szklanki cukru

Ubić białka z cukrem na szklistą pianę , następnie dodać żółtka - chwilę ubijać , po czym dodać całą resztę składników . Piec około 1/2 godziny na 180 stopni 

Krem

To już inwencja własna z dostępnych pod ręką składników tj: budynie i masło. Na ten biszkopt zużyłam tylko dwa opakowania budyniu waniliowego ponieważ więcej nie miałam. Ale ponieważ biszkopt był pieczony w okrągłej formie i wyrósł jak szalony , stwierdzam ,że przydałoby się jeszcze raz tyle kremu aby zrobić jeszcze jedną warstwę.  W przepisie na krem nie ma nic szczególnego - do ugotowanego budyniu dodałam tyle masła aby masa zrobiła się lekko kremowa.

Wegetariańska galaretka

To gotowy produkt zakupiony w Little India wzbogacony jedynie o truskawki :)


I tak oto mamy gotowy i szybki torcik 

Smacznego


4 komentarze:

  1. Takie ciasta sa wlasciwie najlepsze:) Niewiele skaldnikow, ale za to bardzo wyraziste i pyszne, budyn i biszkopt, to juz polaczenie doskonale a do tego owoce... pychota:))
    usciski:**

    OdpowiedzUsuń
  2. No no no... można by coś takiego do pucharków poupychać :) i wtedy ładnie by się warstwy prezentowały :)

    P.S. Dobrze jest mieć jakiś pobudzacz poza Słońcem... bo ono czasem nie ma ochoty nas pobudzić :) a obecnie mamy jak najbardziej czas na herbatki... mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno by to pięknie wyglądało :)) a taki pobudzacz to aby nie za często :)))

    dziękuję za odwiedzinki w tym miejscu :)) ♥

    OdpowiedzUsuń